Club Sea Ray banner
21 - 40 of 44 Posts
Ik gok op de generator. Het lijkt de spierkracht te missen om de unit te starten en te laten draaien. Willekeurige foutcodes komen overeen met spanningspieken en -dalingen. Ik zou de aanbeveling volgen om er een goede voltmeter op te zetten en de volts en hertz te meten voor een walstroomstart en een generatorstart. Plaats de resultaten a.u.b.

-John

Discussion starter · #22 ·
Mijn gok is de generator. Het lijkt de spierkracht te missen om de unit te starten en te laten draaien. Willekeurige foutcodes komen overeen met spanningspieken en -dalingen. Ik zou de aanbeveling volgen om er een goede voltmeter op te zetten en de volts en hertz te meten voor een walstroomstart en een generatorstart. Plaats de resultaten.

-John
OK, ik weet hoe ik de spanning kan testen, maar hoe test ik 60 Hertz?

SOP is om een referentiespanning, typisch 5 VDC, door de contacten te sturen en terug te lezen als een analoge ingang. 0 VDC (N.O.) hogedrukcontacten zouden als normaal worden gelezen, terwijl gesloten contacten 5 VDC = alarm produceren. Omgekeerd zou het waar zijn voor lage druk (N.C.) 5 VDC = Normaal, 0 VDC = alarm.
Waarschijnlijk wel, maar debouncen ze de input? Sorry, ik wilde debounce opnemen toen ik buffering noemde. Als ze niet debouncen of als het debouncen onvoldoende is en de pull-down sterk genoeg is, is het mogelijk dat vocht in de schakelaar van condensatie bijvoorbeeld een signaal kan veroorzaken.

Mijn gok is op de generator. Het lijkt de spierkracht te missen om de unit te starten en te laten draaien. Willekeurige foutcodes komen overeen met spanningspieken en -dalingen. Ik zou de aanbeveling volgen om er een goede voltmeter op te zetten en de volts en hertz te meten voor een start op walstroom en een start op de generator. Plaats de resultaten.

-John
Dat slaat nergens op. Als de generator de compressor niet kan starten, dan draait de compressor niet. Als de compressor niet draait, dan kan de druk in de hoge kant niet te hoog zijn, omdat de compressor niet draait om druk te genereren. Aan de andere kant, als hij hoge druk kan krijgen zonder de compressor te laten draaien, zie ik grote rijkdom in zijn toekomst als hij dat aan Carrier licentieert.

OK, ik weet hoe ik op spanning kan testen, maar hoe test ik op 60 Hertz?
Je hebt een goede digitale multimeter nodig, die de frequentie kan meten. Hoeft niet superduur te zijn. Gemiddeld geprijsde DVM's hebben die mogelijkheid. Google het. Prijsklasse van ongeveer $30 tot een paar honderd. Hoe meer je het denkt te gebruiken, hoe meer je zou moeten uitgeven. Ik heb een HP 974A, wat een zeer goed, maar duur apparaat is. HP-instrumenten zijn nu Agilent. Carly, die zich nooit de moeite heeft getroost om HP-producten te leren kennen, heeft de divisie jaren geleden verkocht. Zeer goed, zeer nauwkeurig, maar duur. Fluke maakt ook zeer goede, hoogwaardige instrumenten. Reken op ongeveer $150 voor een basismodel Fluke met frequentietelling.

Met vriendelijke groeten,
Frank

OK, ik weet hoe ik de spanning kan testen, maar hoe test ik 60 Hertz?
Een Fluke 87 DVM leest frequentie en ook temperatuur, maar ze kosten ongeveer $300,00

Ik vermeld alleen temperatuur, omdat het later misschien een extra bonus is voor iets anders (misschien het controleren van de motortemperatuur)

:thumbsup:

Frank,

Ik denk dat het kopiëren van de zinnen makkelijker was dan ze te lezen. Onjuiste foutcodes kunnen worden veroorzaakt door slechte spanning. De compressor start niet op de stroom van de generator, dat is de eerste aanwijzing. De tweede aanwijzing is dat alles prima werkt op walstroom. Laten we de man de spanning en hertz laten testen bij het opstarten van de compressor voor walstroom en generator en kijken wat de resultaten zijn.

-John

Extech maakt digitale voltmeters die Hertz kunnen meten voor $100 bij Home Depot. U kunt duurdere eenheden kopen die gemakkelijker te gebruiken zijn en meer functionaliteit hebben. Het is ook mogelijk dat een van uw vrienden er een heeft die u kunt lenen om de test uit te voeren. Ik geef eigenlijk de voorkeur aan een analoge meter (met naald) voor de spanningstest omdat u de daling kunt zien.

-John

Discussion starter · #29 ·
Of start de compressor en stopt hij dan? En waarom geeft de SMX geen laagspanningsfout? Verdomme, dit is moeilijk zonder goede gegevens. Oh ja. Wat doet de andere airconditioner terwijl deze zijn aanval heeft? Koelen? Uitschakelen?

Frank
Ik denk dat de compressor start, ongeveer 10 - 15 seconden draait en dan stopt.

Ik heb geprobeerd de hoofda/c-unit te laten draaien met de a/c-unit in de midden-cabine die beide draaiden (koelen) en volledig uitgeschakeld waren. Ik krijg dezelfde resultaten. HI PS

Ik heb nog nooit een laagspanningsbericht gezien, alleen een HI PS-bericht, gevolgd door het uitschakelen.

De volgorde is als volgt:

Ik start de generator, laat hem 5 minuten opwarmen. Ik breng belasting aan, koelkast, ijsmachine om er zeker van te zijn dat de generator een belasting aankan.

Dan zet ik alles uit.

Ik zet de stroomonderbrekers voor de a/c en de pomp aan.
Ik zet de thermostaat lager om de a/c in de hoofdcabine te laten draaien.
(De a/c in de midden-cabine staat uit)
Ik hoor de waterpomp aanslaan, gevolgd door het water dat het water raakt.
De compressor klikt, hij start, de generator aarzelt een seconde, de compressor draait ongeveer 10 - 15 seconden, dan verschijnt de HI-PS op het display, de compressor slaat af en de ventilator blijft aan.

Dit PROBLEEM lijkt op een probleem dat ik had met een van mijn vorige boten met een generator. Ik had maar een 3.0 Onan. Hij liet de HVAC zonder problemen draaien tot op een dag. Wat de monteur ontdekte, was dat de spanning correct werd weergegeven, maar dat de generator niet genoeg AMPERE op aanvraag leverde (of leverde). De AC-compressor zou inschakelen, maar zodra de druk zich opbouwde, zou de compressor uitschakelen. De reden is dat de compressor onder druk niet krachtig genoeg was om het systeem met zwakke AMPERE draaiende te houden. Ik kan geen commentaar geven op hoe we dit probleem hebben opgelost... het was ofwel een losse of slechte verbinding van de generator naar de omschakeling. Het kan de generatorarmatuur zijn geweest die defect was. Sorry, ik kan het me niet herinneren, maar als uw airconditioning op walstroom zonder problemen werkt, zou ik geneigd zijn om te zoeken naar een probleem met de generatoruitvoer. Succes.

Als je de 974A kunt krijgen, dan is dit wat je moet doen.

Draai de selectieknop volledig tegen de klok in zodat deze op de AC-instelling staat.
Druk op de lichtgrijze aan/uit-knop.
Steek de snoeren in een willekeurig stopcontact. Breng jezelf hierbij niet om het leven :)
Je leest nu de spanning af, wat goed is, maar we kunnen het beter doen.
Druk op de Min/Max-knop.
Rechtsboven in het scherm wordt de tijd in minuten en seconden weergegeven sinds Min/Max is ingedrukt. De 974 piept elke keer dat een nieuwe min of max wordt geregistreerd.
Start de AC-eenheid.
Wacht tot deze uitvalt.
Druk nogmaals op de Min/Max-knop.
Het display toont de hoogste spanning in grote cijfers. Het toont ook in de rechterbovenhoek hoeveel minuten en seconden nadat je voor het eerst op Min/Max drukte totdat die meting werd verkregen.
Druk nogmaals op Min/Max.
Nu toont het display de minimale spanning die is geregistreerd en de tijdsduur totdat die meting werd bereikt.
Nogmaals drukken toont de gemiddelde spanning gedurende die tijd.

Houd de Min/Max-knop ongeveer 2 seconden ingedrukt en deze verlaat de Min/Max-modus. Het tijddisplay in de rechterbovenhoek verandert om het huidige schaalbereik weer te geven, bijvoorbeeld: Auto 500.

Druk eenmaal op de gele Select-knop. Het display moet veranderen van het weergeven van "V" aan de rechterkant naar "Hz". De meter staat nu in de frequentietelmodus. Moet ongeveer 60 Hz weergeven.
Min/Max werkt niet met de frequentiemodus, dus je zult het display moeten controleren wanneer je de AC-eenheid weer inschakelt.

Trouwens
Na het lezen van je gedetailleerde beschrijving ben ik weer in de war. Het klinkt als een echt overdrukkingsprobleem.

Hier is een gek idee dat net in me opkwam. Als je generator veel te snel draait, zou de AC-frequentie ook veel hoger zijn. Niet alleen dat, maar elke synchrone AC-motor (dat wil zeggen, een niet-universeel type) zou ook sneller draaien (RPM=60 x frequentie in hertz). Dus misschien draait de compressorrotor te snel en genereert hij overtollige druk? Dat is gek. Waar is Rob? Ik geloof dat niet en het is mijn gekke gedachte. Heb de mening van een gezond mens nodig.

Frank

God, ik ben blij dat hij me belde... Gewoon voor iedereen, zonder de echte tegendruk te kennen, kunnen we niet echt veel doen. Ik denk echter dat de generator het probleem zou kunnen zijn. Zijn voorste a/c-unit werkt prima. De unit werkt alleen voor de hoeveelheid tijd dat de SMX-besturing alles negeert. Zodra het op zoek gaat naar fouten, schakelt het uit. Ik ben benieuwd of de tegendruk #1 is in de foutwachtrij. Ik zou denken dat het zo is. Zodra we de druk kennen. We kunnen de drukschakelaar overbruggen en kijken of hij nog steeds uitvalt. Ik denk dat het zal gebeuren. Dus wat dan? Ik weet het niet. SMX-boards verwisselen? Ik denk dat de eerste dingen eerst. Lees de drukken en ga van daaruit verder. Nogmaals, gebeurt alleen op generatorstroom.... Soort van tart alle logica voor mij. Oh en drukschakelaars zijn gewoon mechanische schakelaars. Bij een ingesteld setpoint gaan ze open. HOGE druk gaat open bij stijging. Lage druk gaat open bij daling.

Frank, ik ben in de war.... echt....

Rob

Oké, ik heb misschien een black-out (alweer?)

Maar sinds deze thread opdook, in combinatie met het feit dat ik op zoek ben naar een goedkope voltmeter, had ik er geen overwogen die ook de frequentie zou meten.

Ik heb er een online gevonden, maar dit artikel zet me aan het denken (vandaar de black-out).

Dit is een fragment uit de handleiding:

Meter link

5. Frequentie en duty cycle meten

a) Draai de draaischakelaar naar het Hz-bereik.
b) Steek de zwarte en rode testkabels in de COM- en VΩ Hz-ingang.
c) Sluit de testkabels parallel aan het te meten circuit aan. En raak geen elektrische geleiders aan.
d) Druk in de meetfrequentie-status één keer op Hz/Duty, dan gaat de meter naar de meet-duty-status; druk er nogmaals op en keer terug naar de meetfrequentie-status.
e) Lees het resultaat direct af van het LCD.

Waarschuwing
Zorg ervoor dat het amptitudeniveau van het te meten signaal niet groter is dan de ingangsspanningslimiet (60 V).
Wat proberen ze hier nu te zeggen? Voor zover ik kan beoordelen, als ik de twee kabels in een stopcontact steek, 120 volt AC om 60 cycli te controleren, zal ik waarschijnlijk een zekering in de meter opblazen.

Oké, wat zie ik hier over het hoofd? :huh:

Bedankt

U overziet niets. Die meter zal de netfrequentie niet meten, aangezien de maximale amplitude van de spanning ongeveer 165 volt is. (RMS * vierkantswortel van 2)

Let op de spanningen van de nominale lijnstroom in de onderstaande weergave. De stippellijn bovenaan is RMS, of in de weergave 125,8 volt. De spanning boven de RMS-lijn moet in overweging worden genomen als de specificaties verwijzen naar de maximale amplitude.

Image
Met vriendelijke groet,
Frank
Image

Image
Image
Image

Image

Dus, afgezien van het verkrijgen van een oscilloscoop, weet iemand een draagbare hand DMM-meter die gebruikt kan worden om stopcontacten te controleren, of zoals in het geval van deze thread om te zien of men daadwerkelijk 60 cycli krijgt?

Prijsklasse tot ongeveer $300,00

Bedankt

Man, het is lang geleden dat ik me met dit alles en oscilloscopen heb beziggehouden.

f3c said:
Je overziet niets. Die meter zal de netfrequentie niet meten, aangezien de maximale amplitude van de spanning ongeveer 165 volt is. (RMS * vierkantswortel van 2)

Let op de spanningen van de nominale lijnstroom in het display hieronder. De stippellijn bovenaan is RMS, of in het display 125,8 volt. De spanning boven de RMS-lijn moet in overweging worden genomen als de specificaties verwijzen naar de maximale amplitude.

Discussion starter · #38 ·
Omdat zoveel mensen op dit forum me hierbij helpen, dacht ik dat ik de conclusie zou posten.

Het oorspronkelijke probleem was dat ik de airconditioning van de hoofdcabine zonder problemen kon laten draaien op walstroom, maar toen ik hem probeerde te laten draaien op de generator, kreeg ik kort na het starten een foutmelding op het airconditioningdisplay en sloot hij af.
De generator liet al het andere op de boot draaien, inclusief de airconditioning in de tweede hut. De generator heeft 510 uur gedraaid.

Nadat ik de vraag had gepost en vervolgens advies had gekregen van verschillende mensen, voornamelijk Frank en Rob, regelde ik een Westerbeke-monteur en een airconditioningtechnicus om de voorgestelde probleemoplossing uit te voeren.

De algemene gedachte was dat de generator het probleem was, ook al leek hij al het andere op de boot te laten draaien.

Ik probeerde met een paar Westerbeke-servicemonteurs te praten, maar ze zeiden allemaal dat het de airconditioning was.

In februari bezocht ik de Boston Boat Show en toen ik rondliep, zag ik de Westerbeke-stand. Ik zag een oudere heer achter in de stand zitten, dus ik ging erheen, we praatten een tijdje, ik kwam erachter dat deze man al tientallen jaren met generatoren werkt, en dus legde ik hem het probleem uit dat ik had. Zonder aarzelen zei hij dat het de generator was, en specifiek de gouverneur. Hij vertelde me wat ik moest doen, of laten doen.

Ik stuurde Frank een PM en besprak het verwijderen van de gouverneur en het verversen van de olie. Na de discussie besloot ik hem zelf te onderhouden. Ik dacht dat ik altijd iemand kon betalen als ik hem eraf kreeg en hem er niet meer op kon krijgen.

Hem eraf halen was relatief eenvoudig, hoewel mijn rug kapot was van de hoek waarin je moet werken, en het grootste deel van de verwijdering met één hand moet worden gedaan.

Hem terugplaatsen was moeilijk, weer vanwege de hoek en het proberen hem op zijn plaats te houden terwijl je de bouten er weer op zet.

Ik gebruikte toen een Fluke-multimeter om de Hz en spanning in te stellen op de specificaties van Westerbeke.

Nadat ik de generator zo dicht mogelijk bij de specificatie had gekregen, was 59,99 Hz het dichtstbij dat ik kon komen, de volgende kleinste aanpassing gaf 62,82 Hz. De nullastspanning bij 59,99 was 128 volt. Ik draaide alles vast en toen zette ik de airconditioning van de hoofdcabine aan, de generator/gouverneur reageerde op de belasting en de airconditioning bleef aan en draaide zonder problemen. De spanning daalde onder belasting tot 118.

Toen voegde ik langzaam belasting toe, eerst startte ik de tweede airconditioning en daarna het warme water, de kookplaat, de koelkast, de ijsmachine. De magnetron was de druppel, maar op dat moment heb ik bijna de maximale capaciteit van de generator.

Eén probleem opgelost! De admiraal zal nu haar airconditioning hebben terwijl ze op een meerboei of anker ligt... :smt038

21 - 40 of 44 Posts