Wanneer ik mijn hoofdcabine A/C-unit probeer te laten draaien terwijl de generator draait, krijg ik een "High Head Pressure" waarschuwing op het SMX-display en start de compressor niet.
De A/C-unit werkt prima op walstroom.
Ik dacht dat het de generator was, omdat deze een halve seconde aarzelt wanneer de A/C probeert te starten, maar snel herstelt, en hij al het andere in de boot zonder problemen laat draaien. De magnetron kan bijvoorbeeld de generator even laten aarzelen of in toeren laten zakken en dan herstelt hij zich. Hij laat de kookplaat en de A/C van de middenhut van 7K BTU's en 15 ampère zonder problemen draaien. Ik heb zelfs geprobeerd de generator te belasten met 2 x 1500w BTU-verwarmingen, 15 ampère elk, en ze draaiden prima.
De A/C-unit van de hoofdcabine is 12K BTU, 20 ampère, en de generator is een 58 AMP BCG 7.0 Westerbeke Generator. (De generator is in 2007 onderhouden, carburateur, waterpomp en riemen, 510 uur) Ik doe het reguliere onderhoud.
Zou het de startcondensator van de A/C-unit kunnen zijn?
Zou de A/C-unit bij het opstarten meer dan 58 ampère kunnen trekken?
De A/C-unit werkt prima op walstroom.
Ik dacht dat het de generator was, omdat deze een halve seconde aarzelt wanneer de A/C probeert te starten, maar snel herstelt, en hij al het andere in de boot zonder problemen laat draaien. De magnetron kan bijvoorbeeld de generator even laten aarzelen of in toeren laten zakken en dan herstelt hij zich. Hij laat de kookplaat en de A/C van de middenhut van 7K BTU's en 15 ampère zonder problemen draaien. Ik heb zelfs geprobeerd de generator te belasten met 2 x 1500w BTU-verwarmingen, 15 ampère elk, en ze draaiden prima.
De A/C-unit van de hoofdcabine is 12K BTU, 20 ampère, en de generator is een 58 AMP BCG 7.0 Westerbeke Generator. (De generator is in 2007 onderhouden, carburateur, waterpomp en riemen, 510 uur) Ik doe het reguliere onderhoud.
Zou het de startcondensator van de A/C-unit kunnen zijn?
Zou de A/C-unit bij het opstarten meer dan 58 ampère kunnen trekken?