Club Sea Ray banner
21 - 40 of 51 Posts
Discussion starter · #25 ·
Cóż, mam nadzieję, że nowy termostat to naprawi - zamówiony i będzie w niedzielę. Nadal nie rozumiem, jak zwiększanie obrotów na biegu jałowym pomaga obniżyć temperaturę - prawie tak, jakby w układzie kół pasowych była wewnętrzna pompa wodna, która przemieszcza wodę???? W żaden sposób wirnik na dolnym napędzie nie porusza się, gdy zwiększam obroty silnika... chyba że całkowicie tracę rozum...
 
Masz 2 "pompy wodne" z tym zespołem silnika/napędu.

Jedna w napędzie, a druga to coś, co można określić jako konwencjonalna pompa wodna w zastosowaniach motoryzacyjnych, nazywana pompą obiegową w silniku łodzi.

Może się zdarzyć, że wirnik pompy obiegowej jest skorodowany i nie przemieszcza wystarczającej ilości wody przy niższych prędkościach.
 
but it would explain why increase in RPMS in neutral increases water pressure just a bit.
Nie, to by nie wyjaśniało. Czujnik PSI znajduje się daleko przed (jest na chłodnicy oleju) pompą obiegową z przodu silnika.

I... nie ma wirnika do wymiany w pompie obiegowej. Robisz całą rzecz. Jest o wiele bardziej prawdopodobne, że wystąpi problem z pompą wody surowej (czy to wirnik, płyta/obudowa, czy wcześniej złamane łopatki zatykające coś) niż z pompą obiegową.
 
  • Like
Reactions: scoflaw
Discussion starter · #31 ·
ok - jeśli tak jest, to czy ktoś może wyjaśnić podstawy działania tego - czy surowe wirnik pompy wodnej (w dolnym napędzie) rzeczywiście obraca się szybciej, gdy obroty zostaną zwiększone, a łódź jest w położeniu neutralnym?
 
ok - if that's the case, can someone explain the basics of how this works then - does the raw water pump impeller (in the lower outdrive) actually spin faster when RPMs are increased the the boat is in neutral?
Obraca się w stosunku do obrotów - bieg/luz jest nieistotny.

Być może dobrym pomysłem byłoby zakupienie instrukcji serwisowej Mercruiser i przeczytanie jej, aby zdobyć wiedzę na temat silników morskich, zanim zaczniesz przy nich majstrować. To wartościowa inwestycja
 
Discussion starter · #35 ·
Tak - zgadzam się z tobą Scott - mam zupełnie nowy zestaw wirnika i instrukcję serwisową Merc... Miałem już wcześniej zdjęty napęd i myślę, że coś się zepsuło podczas ponownego montażu - to udręka przy pracy...
 
Tak - zgadzam się z tobą Scott - mam zupełnie nowy zestaw wirnika i instrukcję serwisową Merc... Miałem już wcześniej wyjęty napęd i myślę, że coś poszło nie tak podczas ponownego składania - to udręka w pracy...
Po prostu opuść dolną część - zajmuje to tylko około 20 minut.
 
  • Like
Reactions: Nater Potater
Moja łódź osiąga prędkość od 170 do 175, jeśli mój wskaźnik jest prawidłowy. W ten weekend było to nieco ponad 170, ale jeśli podniosłem obroty do 1000 obr./min, temperatura spadała, ale dzieje się tak od czasu, gdy ją kupiłem i nigdy nie osiąga 180 ani alarmu
 
Z pompy wodnej wychodzi plastikowa rurka, która nasuwa się na miedzianą rurkę w górnej obudowie, co, jeśli nie zostanie prawidłowo połączone, znacznie zmniejszy przepływ wody do silnika. Opuszczenie dolnej części ujawni, czy instalacja była poprawna.
 
21 - 40 of 51 Posts