Club Sea Ray banner

Waarom kosten grote multifunctionele displays zo veel?

2.4K views 28 replies 16 participants last post by  b_arrington  
#1 ·
Ik zag een advertentie van een nationale retailer, de GPSMAP 7600xsv-serie bood 5 verschillende maten aan met zeer grote prijsverhogingen naarmate ze groter werden. Corrigeer me alsjeblieft als ik het mis heb, maar alle modellen van deze lijn hebben dezelfde software en mogelijkheden, dus waarom stijgt de prijs zo scherp met de toename van de grootte?

De 7-8 inch zijn onder de $1500, 10 inch springt nog eens $1000, de 12 inch springt $2200 en de 15 inch is maar liefst $4200 meer dan de kleinere eenheden. Als je eenmaal de kleinere eenheid hebt gekocht, heb je de basissoftware en het hoogwaardige display, wat bieden ze voor al die prijsverhoging?

MM

#4 ·
Het is een simpele kwestie van ze hebben het, jij wilt het en wie bereid is ervoor te betalen
Het moet je de hele ochtend gekost hebben om dat te bedenken. LOL

MM

• Like
Reactions: joeyleggz
#8 ·
Apple iPhone, 5,8 inch scherm, 1000$, iPad Pro, 12,9”, 1000$ (Plus meer geheugen op iPad) Je kunt ook de goedkoopste iPhone krijgen, 5 inch scherm, rond de 450$, goedkoopste iPad, 8 inch scherm, met mobiele data, 529. Dus niet altijd over schermgrootte. Telefoons zijn traditioneel gesubsidieerd, waardoor de prijzen stegen. Maar toch, over de vraag, we zijn meer bereid om te betalen voor telefoons (noodzakelijk?) dan voor iPads (leuk om te hebben?). Hetzelfde geldt voor Android, telefoons zijn duurder dan tablets, ook al hebben de laatste veel grotere schermen.

#10 ·
Er spelen veel factoren mee.
  • Beschikbaar marktaanbod en schaalvoordelen. Denk eraan dat de GPS-fabrikanten hun eigen schermen niet produceren. Ze betrekken het van andere leveranciers die de schermen leveren aan een groot aantal OEM's voor verschillende producten.
  • Er is meer wereldwijde vraag / aanbod naar de kleinere schermen, meer productie, en dus zijn de kosten lager voor de kleinere schermen.
  • Productieopbrengst. De masterpaneelgrootte voor het glas beperkt het aantal schermen dat u per paneel kunt krijgen. De opbrengst is lager, dus de prijs per scherm is hoger.
  • Verwachte vraag / marge voor een bepaalde eenheid. Tijdens de prijsmodellering schat een producent het aantal eenheden dat hij voor een bepaald model zal verkopen. Over het algemeen willen ze voor elk model een vergelijkbare winstmarge. Voor elk model zijn er verzonken kosten voor ontwikkeling, productie, verpakking, verzending, enz. Hoe minder eenheden er worden verkocht, hoe hoger die kosten per eenheid zijn. Daarom stijgt de prijs per eenheid naarmate de verwachte verkoop van eenheden daalt.
  • Prijsgevoeligheid. Bedrijven stellen prijzen vast op basis van hoe gevoelig de koper is voor de kosten van het goed. Voor kleinere eenheden hebben klanten over het algemeen een kleiner budget en zijn ze gevoeliger voor de prijs. Ze hebben bijvoorbeeld minder inkomen om uit te geven. Zoals Todd zei, hoe groter het scherm, hoe groter de boot en hoe hoger het inkomen van de eigenaar, en over het algemeen zal de koper minder gevoelig zijn voor de kosten. Een grote booteigenaar heeft bijvoorbeeld over het algemeen een hoger besteedbaar inkomen dat hij bereid is te besteden aan een groter scherm.
Een voorbeeld van punt 2. Mijn werkgever maakt producten met verschillende maten aanraakschermen. Een productlijn had een schermgrootte van 7". De wereldwijde vraag naar die schermgrootte daalde. De kosten voor een 7"-scherm werden 25% hoger dan een 8"-scherm. Het product en de firmware-software om het 8"-scherm te gebruiken, maar slechts 7" ervan.

Het is hetzelfde met harde schijven. Het product was ontworpen voor een 80 GB schijf. Die werden uitgefaseerd, dus gingen ze naar 160 GB met slechts een 80 GB partitie. Toen ging de markt over op 320 GB schijven.
Door de algemene marktvraag was het goedkoper om een 320 GB schijf te kopen en te gebruiken dan om een 80 GB of 160 GB schijf te blijven gebruiken.

Bron: diploma in economie, productmanagement en praktijkervaring in het modelleren en vaststellen van prijzen.

#12 ·
Er spelen veel factoren mee.
  • Beschikbaar marktaanbod en schaalvoordelen. Bedenk dat de GPS-fabrikanten hun eigen schermen niet produceren. Ze betrekken het van andere leveranciers die de schermen leveren aan een groot aantal OEM's voor verschillende producten.
  • Er is meer wereldwijde aanbod/vraag naar de kleinere schermen, meer productie, en dus zijn de kosten lager voor de kleinere schermen.
  • Productieopbrengst. De masterpaneelgrootte voor het glas beperkt het aantal schermen dat je per paneel kunt krijgen. De opbrengst is lager, dus de prijs per scherm is hoger.
  • Verwachte vraag/marge voor een bepaalde eenheid. Tijdens prijsmodellering schat een producent het aantal eenheden dat hij voor een bepaald model zal verkopen. Over het algemeen willen ze een vergelijkbare winstmarge voor elk. Voor elk model zijn er verzonken kosten voor ontwikkeling, productie, verpakking, verzending, enz. Hoe minder eenheden er worden verkocht, hoe hoger die kosten per eenheid zijn. Daarom stijgt de prijs per eenheid naarmate de verwachte verkoop van eenheden daalt.
  • Prijsgevoeligheid. Bedrijven stellen prijzen vast op basis van hoe gevoelig de koper is voor de kosten van het goed. Voor kleinere eenheden hebben klanten over het algemeen een kleiner budget en zijn ze gevoeliger voor de prijs. Ze hebben bijvoorbeeld minder inkomen om uit te geven. Zoals Todd zei, hoe groter het scherm, hoe groter de boot en hoe hoger het inkomen van de eigenaar, en over het algemeen zal de koper minder gevoelig zijn voor de kosten. Een grote booteigenaar heeft bijvoorbeeld over het algemeen een hoger besteedbaar inkomen dat hij bereid is te besteden aan een groter scherm.
Een voorbeeld van punt 2. Mijn werkgever maakt producten met verschillende maten aanraakschermen. Eén productlijn had een schermgrootte van 7". De wereldwijde vraag naar die schermgrootte daalde. De kosten voor een 7"-scherm werden 25% hoger dan een 8"-scherm. Het product en de firmware-software om het 8"-scherm te gebruiken, maar slechts 7" ervan.

Het is hetzelfde met harde schijven. Het product was ontworpen voor een 80 GB schijf. Die werden uitgefaseerd, dus gingen ze naar 160 GB met slechts een 80 GB partitie. Toen ging de markt over op 320 GB schijven. Vanwege de algemene marktvraag was het goedkoper om een 320 GB schijf te kopen en te gebruiken dan om een 80 GB of 160 GB schijf te blijven gebruiken.

Bron: diploma in economie, productmanagement en praktische ervaring in het modelleren en vaststellen van prijzen.
Geweldige post! Ik had er niet aan gedacht dat het scherm een eigen markt had, los van een verder bijna identieke voltooide eenheid. Ik weet zeker dat de schermmarkt veel groter is voor de kleinere schermen. Ik wist dat iemand hier het tot het antwoord kon distilleren.

Ik diskwalificeer niet alle andere antwoorden, aangezien ze allemaal een rol spelen in de uiteindelijke prijs.

Bedankt allemaal,

MM

• Like
Reactions: tdschafer
#11 ·
Basis economie - vraag en aanbod. Voor alle R&D en kwalificatie als navigatiehulp is de investering vrij groot. Er worden veel meer kleinere displays verkocht dan de grotere, vandaar dat de grotere aanzienlijk duurder zijn. Wat betreft de software - deze is niet hetzelfde voor alle formaten; misschien de ondersteunende functies zoals voor de dieptemeter en radar, maar daar houdt het wel ongeveer op.

#14 ·
Het korte antwoord is omdat ze het kunnen. Dat gezegd hebbende, kunnen er enkele schaalvoordelen in het spel zijn. Ze verkopen waarschijnlijk veel meer van de kleinere eenheden, dus ze zijn goedkoper. Er kan ook een demografische factor zijn. Het kost niet veel meer om een Cadillac te bouwen dan een Chevy. Maar de doelklanten zijn bereid meer te betalen.

#17 ·
Het korte antwoord is omdat ze het kunnen. Dat gezegd hebbende, kunnen er enkele schaalvoordelen in het spel zijn. Ze verkopen waarschijnlijk veel meer van de kleinere eenheden, dus die zijn goedkoper. Er kan ook een demografische factor zijn. Het kost niet veel meer om een Cadillac te bouwen dan een Chevy. Maar de doelklanten zijn bereid meer te betalen.
Ik denk dat Brad de spijker op de kop sloeg toen hij erop wees dat er hier twee volledig afzonderlijke markten in het spel zijn. Ik dacht alleen maar aan de markt voor de afgewerkte plotters, terwijl ik vergat dat de componenten zelf een markt zijn. De schermfabrikant maakt waarschijnlijk schermen voor een verscheidenheid aan militaire, industriële, medische en maritieme toepassingen.

Ik ben er zeker van dat er meer vraag is naar de kleinere schermen en dat Garmin ze waarschijnlijk goedkoper krijgt en een betere prijs aan klanten kan doorberekenen. Ik geloof nog steeds niet dat Garmin gewoon de prijs van de grotere schermen de lucht in wil jagen. Als ze een 15 inch voor $2000 zouden kunnen verkopen, zouden ze een enorm marktaandeel winnen. Het is logischer dat ze hun kosten voor de aanschaf van onderdelen doorberekenen.

MM

• Like
Reactions: b_arrington
#15 ·
Ik kan me vergissen, maar ik gok dat het iets te maken heeft met het oppervlak van het scherm.

Ik gok (opnieuw) dat het aantal pixels per vierkante inch ongeveer hetzelfde is als je van de ene schermgrootte naar de volgende gaat.

Om een paar gemakkelijke formaten te kiezen om mee te rekenen, laten we zeggen dat een 7"x8"-scherm (56 vierkante inch) een bepaald aantal pixels heeft. Als je overstapt op een 9"x10"-scherm (90 vierkante inch), is het 60% groter, dus het heeft waarschijnlijk 60% meer pixels. Als je dan overstapt op een 10"x12"-scherm (120 vierkante inch), is het 1/3 groter dan het 9"x10"-scherm, dus het heeft waarschijnlijk 1/3 meer pixels.

Al die kleine pixels kosten meer geld, net als de bedrading om ze te laten werken en de software om het geheel te laten draaien.

Ik kan me vergissen, maar ik heb het ooit in een Holiday Inn Express gezegd.

#18 ·
Ik kan me vergissen, maar ik gok dat het iets te maken heeft met het oppervlak van het scherm.

Ik gok (opnieuw) dat het aantal pixels per vierkante inch ongeveer hetzelfde is als je van het ene scherm naar de volgende maat gaat.

Om een beetje te rekenen, laten we een paar gemakkelijke maten nemen: laten we zeggen dat een 7"x8" scherm (56 vierkante inch) een bepaald aantal pixels heeft. Als je overstapt op een 9"x10" (90 vierkante inch) is het 60% groter, dus het heeft waarschijnlijk 60% meer pixels. Als je dan overstapt op een 10"x12" display (120 vierkante inch) is het 1/3 groter dan de 9"x10", dus het heeft waarschijnlijk 1/3 meer pixels.

Al die kleine pixels kosten meer geld, net als de bedrading om ze te laten werken en de software om het geheel te laten draaien.

Ik kan me vergissen, maar ik heb het ooit in een Holiday Inn Express gezegd.
Mike, Dat denken was de aanleiding voor de hele vraag, maar de wiskunde werkte niet. Dit is misschien te simplistisch.

7"= $185
8"=$187
10.1"=$247
12.1"=$305
15.6"=$365

Als je de kosten per inch van de 7 gebruikt, zou de 15,6 $2886 kosten, niet $5700. Ik probeerde erachter te komen welke andere factoren hier een rol speelden en ik denk dat Brad het heeft gezegd.

MM

• Like
Reactions: b_arrington
#24 ·
HĂ©, nerdy stuff kent geen seizoen. Je zou mijn spreadsheets over Star Trek moeten zien.

#26 ·
Mijn bijna volwassen zoon is een beetje een tech/elektronica-nerd en bouwt zijn eigen dingen, waarbij hij onderdelen koopt uit China en andere plaatsen. Hij schat dat een multi-touch 15 inch paneel in de detailhandel in kleine hoeveelheden uit China waarschijnlijk maximaal $500 tot $600 kost, dus in grote hoeveelheden veel minder. 7 inch misschien $200 - 300. De brutomarge is dus duidelijk vrij hoog op de grotere schermen voor de fabrikanten. (Nu moet ik hem ervan overtuigen om een glazen console voor me te bouwen van een paar van de goedkope 5" MFD's en andere componenten. Dat kan ik maar beter doen voordat hij in april afstudeert in informatica, anders kan ik hem niet betalen)

(Hij heeft voor mij een "Big Mouth Billy Bass" gebouwd die nu een Google internetapparaat is. "HĂ© Google......" en de bas spreekt het antwoord. Als hij dat kan, kan hij vast wel iets heel nuttigs doen.)